Μυική ενδυνάμωση ή αεροβική γυμναστική;

0

Για όσους αφιερώνουν χρόνο για γυμναστική, αξίζει να διερωτηθούν πιο είδος γυμναστικής είναι καταλληλότερο γι' αυτούς. Η αεροβική γυμναστική (περπάτημα ή τρέξιμο) και η μυική ενδυναμωσή (γυμναστική χρησιμοποιώντας βάρη, λάστιχα, μηχανήματα ή έστω και το ατομικό βάρος) είναι δυο διαφορετικά είδη άσκησης, όπου το κάθε ένα έχει διαφορετικές επιδράσεις στο κάθε άτομο.

Η επιλογή οποιουδήποτε είδους γυμναστικής πρέπει γίνει με βάση τους προσωπικούς στóχους τους καθενóς. Για τους περισσότερους, ο συνδυασμός των δυο είναι ο πιο ιδανικός. Θεωρείται δεδομένο ότι η ηλικία, το ιατρικό ιστορικό, και το είδος εργασίας είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη σωστή επιλογή του προγράμματος άσκησης.

Επιθυμώντας καλύτερα αποτελέσματα, ο συνδυασμός οποιουδήποτε είδους γυμναστικής με μια σωστή δίαιτα ή διατροφή είναι απαραίτητος. Τόσο η μυική ενδυναμωση όσο και η αεροβική άσκηση έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά τα οποία θα πρέπει να διαχωριστούν.

Αναφερόμενοι αρχικά στη μυική ενδυνάμωσή, αξίζει να σημειωθούν οι σημαντικότερες θετικές επιδράσεις της, που είναι: αύξηση της μυϊκής δύναμης, αύξηση του μυϊκού ιστού, αύξηση της αναερόβιας χωρητικότητας, μείωση του σωματικού λίπους και πρόληψη και καταπολέμηση της οστεοπόρωσης.
Τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά μπορούν να παρατηρηθούν μετά από το χρονικό διάστημα των 6-8 εβδομάδων άσκησης. Ο υψηλός βαθμός έντασης, η σωστή επιλογή των ασκήσεων και η διάρκεια άσκησης χρησιμοποιώντας τη μυική ενδυνάμωση είναι σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη ο κάθε γυμναζóμενος.

Ωστόσο η μυική ενδυνάμωση δεν πρέπει να γίνεται αυθαίρετα, χωρίς καθοδήγηση και επίβλεψη από ειδικούς, λόγω του ότι μπορούν να προκύψουν τραυματισμοί.


Όσο αφορά στην αεροβική γυμναστική (όταν δεν συνδυάζεται με άλλο είδος άσκησης) μπορεί να συνεισφέρει στην αύξηση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής, μείωση του σωματικού λίπους, και μείωση της οστεοπόρωσης. Επικρατεί η άποψη ότι η αεροβική άσκηση είναι ο μοναδικός η ο καλύτερος τρόπος για να χάσει κάποιος περιττό βάρος.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να γίνει μια διευκρίνηση όπου αφορά στους όρους 'βάρος' και 'λίπος', οι οποίοι δεν είναι ξεκάθαροι στη κοινή γνώμη. Το βάρος ορίζεται ως η μυϊκή μάζα, το ποσοστό σωματικού νερού, οστά, λίπος και λειτουργικά όργανα. Μείωση του περιττού βάρους μέσω της αεροβικής γυμναστικής συνεπάγεται ταυτόχρονη μείωση της μυϊκής μάζας, κάτι το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα επιθυμητό.

Αυτό γιατί, μείωση της μυϊκής μάζας συνεπάγεται μείωση της μυϊκής δύναμης και του σωματικού μεταβολισμού. Στην ουσία πρέπει να στοχεύουμε, όχι στη μείωση του σωματικού βάρους, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αλλά στη μείωση του περιττού λίπους το οποίο ευθύνεται για αρκετά προβλήματα υγείας. Τέλος, έχει παρατηρηθεί πως αν η αεροβική γυμναστική εκτελείται σε υψηλό βαθμό έντασης με συνδυασμό τη μυική ενδυνάμωση μπορεί να μειώσει τα πλεονεκτήματα της μυικής ενδυναμωσής που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Αναμφισβήτητα, η μυϊκή μάζα είναι ο μοναδικός ιστός του ανθρώπινου οργανισμού που βοήθα στη μείωση του σωματικού λίπους. Η μυική ενδυνάμωση έχει αποδεικτεί ένας από τους πιο ασφαλής και εποικοδομητικούς τρόπους εκγύμνασης για οποιοδήποτε άντρα ή γυναίκα ηλικίας 13 μέχρι και 75 χρόνων. Μέσω της έγκυρη ενημέρωση και σωστή επιλογής είδους άσκησης εξασφαλίζουμε αυτό που οφείλουμε στον εαυτό μας: υγειά και ποιότητα ζωής.

andreasprezas.com

.........................................................................................................................................
loading...


Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε like… η κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!